Training lingvistic general sau specializat. Ce alegem?
Companiile care vor să ofere angajaților un training lingvistic pot avea posibilitatea de a alege ȋntre un curs lingvistic general şi un curs specializat. Însă, de cele mai multe ori, nu știu pentru care dintre cele două variante să opteze.
Înainte de a vedea ȋn ce constă diferenţele, trebuie precizat faptul că indiferent dacă este vorba despre un training lingvistic general sau despre unul de afaceri, accentul se va pune ȋntotdeauna pe dezvoltarea tuturor celor cinci abilităţi de bază necesare ȋn cunoaşterea oricărei limbi străine: ascultarea, cititul, scrisul, structurile gramaticale şi conversaţia.
Training lingvistic general versus training lingvistic specializat
Principala diferenţă ȋntre cele două tipuri de training constă, ȋn primul rând, ȋn temele de discuţie abordate. Este uşor de ghicit fapul că un curs de limbaj general se va axa pe teme de interes general, în timp ce unul de business va fi unul specializat. Iar dacă dorim să urmăm un curs cu adevărat specializat, putem alege unul adaptat la specificul departamentului în care lucrăm: contabilitate sau domeniul financiar, relații cu clienții, resurse umane, marketing și publicitate, juridic sau vânzări și achiziții.
În cazul unui training lingvistic general, temele abordate sunt strâns legate de lumea ȋn care trăim: de la lucruri de bază, cum ar fi ce mâncăm şi cu ce ne deplasăm, la ştiinţă, tehnologie, istorie, literatură sau lumea filmului. În funcţie de nivelul la care se află cursanții, prin activităţile desfăşurate ȋn timpul cursurilor, nu doar că își îmbunătățesc cunoştinţele de limbă ci şi de cultură generală, aflând o mulţime de lucruri interesante legate de istoria, cultura şi civilizaţia țării respective. Comunicarea scrisă îi ajută pe cursanți să redacteze un eseu, un raport sau un e-mail, corecte din toate punctele de vedere, în timp ce prin comunicarea orală, aceștia vor fi puși ȋn scenarii dintre cele mai variate.
Un curs de business, ȋn schimb, se va axa ȋn primul rând pe teme specifice mediului de lucru privat sau corporativ. Cursul de business ajută angajații să comunice corect cu clienţii ori cu partenerii internaționali ai companiei, cu colegii străini ori cu managerii veniţi să lucreze temporar ȋn România. În contextul globalizării pieței muncii, un curs de business poate reprezenta o necesitate pentru companii.
În acest caz, temele şi vocabularul aferent discuțiilor sunt direct legate de viaţa profesională a unui angajat al unei companii private sau multinaţionale: lucrul ȋn echipă, proiecte, prezentări ȋn limba respectivă, participarea la târguri şi conferinţe, interacţiunea cu clienţii sau cu partenerii de afaceri, responsabilităţi zilnice la locul de muncă etc. Comunicarea orală aduce ȋn prim-plan expresii utile pentru dialogul cursanților atât ȋntr-un context protocolar sau semi-protcolar cât şi ȋntr-unul colegial, neprotocolar. Comunicarea scrisă este axată detaliat pe corespondenţa profesională şi de afaceri prin studierea şi apoi crearea de texte pe diferite teme legate de activitatea de la birou. Nu în ultimul rând, cursanții vor fi puși în situația de a se „confrunta” cu diferite scenarii pe care va trebui să le rezolve ca şi cum ar face parte din realitatea lor profesională.