HOT TOPIC – Language Trainer Wellbeing
Toamna se numără webinariile și conferințele organizate de instituțiile prestigioase pe teme de actualitate pentru noi. În octombrie, am participat online la Conferința IATEFL în parteneriat cu British Council și am primit, așa cum era de așteptat, informații și recomandări valoroase cu privire la cum putem face predarea online, blended și hybrid plăcută și eficientă pentru cursanții noștri, cum îi menținem implicați și motivați chiar și de la distanță, și cum ne asigurăm că experiența de învățare pe care le-o oferim contribuie în continuare, în contextul Covid-19, la dezvoltarea lor personală și profesională.
Printre aceste subiecte și-a făcut loc, însă, și un concept rar abordat înainte de pandemie, dar cu atât mai necesar și mai relevant acum: teacher wellbeing, în cadrul webinarului susținut de Sarah Mercer – Teacher wellbeing – An individual and collective responsibility.
Pe principiul “nu îi poți ajuta pe alții dacă nu te ajuți pe tine însuți”, Sarah a atras atenția că toate lucrurile importante pentru cursanți enumerate mai sus sunt în aceeași măsură importante pentru profesori – rezultatele cursanților (ele ne aduc satisfacție), mediul de lucru online plăcut, implicarea, motivația și dezvoltarea noastră, nu mai prejos de cele ale cursanților, al căror succes ne face să mergem mai departe în fiecare zi. ☺
Pe scurt, teacher wellbeing poate fi atins și menținut dacă ne concentrăm pe trei aspecte:
- ACCEPT
Acceptăm ceea ce nu putem schimba, și schimbăm ceea ce se poate – în primul rând, modul în care ne raportăm la ce se întâmplă în jurul nostru, mai ales în această perioadă. Putem schimba, de asemenea, punctele spre care ne îndreptăm atenția, alegând să vedem sau să creăm aspecte pozitive, transformându-le pe cele negative în provocări și soluții, și notând la finalul fiecărei zile toate lucrurile bune care s-au întâmplat, mici reușite, rezultate pentru care suntem recunoscători etc. și lucruri care urmează să se întâmple și ne entuziasmează. O astfel de listă ne poate reconecta cu motivele pentru care am ales această profesie și o iubim.
- BALANCE
Analizăm activitatea noastră zilnică și testăm până când obținem acel echilibru între prioritățile profesionale și cele personale, potrivit pentru noi. Nu avem două vieți, una profesională și una personală, ci încercăm să integrăm cele două laturi ale vieții noastre, pentru a ajunge la o simbioză. Lucrând de acasă, este important să delimităm spațiul de lucru, să ne setăm obiective realiste cu privire la timpul alocat sesiunilor, pregătirii lor și activităților administrative, și alocăm spațiu în agenda noastră pentru relaxare, odihnă, mișcare și alimentație.
- CONNECT
Relațiile cu ceilalți sunt extrem de importante – cele cu familia noastră, cu prietenii, colegii, comunitatea noastră, atât locală cât și digitală. Ca parte din comunitatea Eucom, de exemplu, putem participa la întâlnirile în echipă, putem contribui la schimbul de idei și resurse de pe Yammer și cu un Like sau Share pe Linkedin, Facebook și Instagram.
Vă invităm să urmăriți această prezentare, precum și pe toate celelalte din cadrul Conferinței IATEFl din acest an pe website-ul IATEFL, aici.