Cum să devii un specialist în digital marketing?
În ultimii ani, cererea pentru job-uri remote a crescut în mod semnificativ, iar tot mai mulți oameni preferă să lucreze în confortul propriei case, fără să fie nevoiți să piardă vremea pe drumuri sau să interacționeze cu un întreg birou. Meseria de specialist în digital marketing a luat avânt, și tot mai mulți doresc să obțină acest post sau chiar să ofere aceste servicii pe cont propriu mai multor companii. Deși nu este foarte greu dacă îți place acest domeniu, ai nevoie de anumite cunoștințe specifice de bază dacă dorești să practici această meserie cu succes.
Pasul 1. Analiză de date
Analiza de date (data analytics) se referă la utilizarea procedurilor funcționale și a software-urilor moderne pentru a colecta și procesa o gamă largă de informații din diferite interacțiuni on-line ale pieței țintă. Această activitate permite specialiștilor în digital marketing să analizeze și să ia decizii de marketing relevante. Există multe cursuri online gratuite sau cu plată pe această temă, așa că nu recomandăm să sari peste acest pas.
Pasul 2. Creare de conținut
Una dintre cele mai importante părți ale marketingului digital o reprezintă crearea de conținut care va atrage publicul țintă către brand. Un conținut ideal nu este doar atrăgător sau optimizat pentru SEO, ci generează discuții și interacțiune, chiar și la mult timp după postarea acestuia. Pentru asta trebuie să fii întotdeauna la curent cu ce caută oamenii, cu tendințele și cu spațiul cultural al publicului căruia te adresezi.
Pasul 3. SEO și SEM
Când vine vorba de marketing on-line, este greu să promovezi firma pe motoarele de căutare dacă nu ești bine familiarizat cu conceptele de Search engine optimization (SEO) și Search engine marketing (SEM). Primul se axează pe traficul obținut din căutări organice, iar al doilea implică și reclamele plătite (cele pe care le vezi de obicei primele la o căutare Google). Într-un departament de marketing bine închegat, ar trebui să existe o persoană tehnică care se ocupă de acest aspect, însă dacă dorești să îți oferi serviciile în mod independent, trebuie să parcurgi un curs pentru a stăpâni foarte bine cele două concepte.
Pasul 4. Limba engleză
Marketingul reprezintă în general o specializare în care este aproape imposibil să nu te lovești de limba engleză în orice țară te-ai afla. Fie că este vorba de rețelele de socializare, SEO sau pur și simplu cercetare de piață/schimbare de algoritm/noi descoperiri, este inevitabil să fie necesare cunoștințele de limbă engleză chiar dacă compania pe care o reprezinți nu vrea să se extindă în străinătate sau să aibă parteneri străini. Noi te putem ajuta în acest sens, oferind cursuri de limbă engleză personalizate pe domeniul de marketing, research și comunicare cu clienți și parteneri, totul pentru a-ți crește mica afacere chiar de acasă. Pentru mai multe detalii, contactează-ne și solicită o ofertă aici (https://www.eucom.ro/limba-engleza-pentru-companii/).
Pasul 5. Social Media
Nu există specialiști buni în digital marketing care nu sunt versați în rețelele de socializare. Iar cunoștințele nu se rezumă doar la postarea constantă de conținut. Calitatea conținutului, relevanța conținutului, implicarea publicului și individualitatea algoritmului de pe fiecare platformă sunt cei 4 factori pe care specialiștii trebuie să-i înțeleagă în timp ce creează strategii de social media.
Pasul 6. Cunoștințe foto/video/editare de bază
Conținutul vizual generează o interacțiune mai mare decât cel scris și este mult mai promovat de algoritm. Din această cauză, un specialist în digital marketing ar trebui să aibă cunoștințe de bază despre programe precum Adobe Creative Suite (Photoshop, After Effects, illustrator, InDesign etc), Canva și Inkscape, care îl vor ajuta să creeze conținut vizual.