Log in CANDO
Află ce tip de curs li se potrivește colegilor tăi și cât costă această investiție. Află acum

Cum au eficientizat companiile procesul de angajare?

Eucom » Blog » Cum au eficientizat companiile procesul de angajare?

eficienta eucomComunicarea de succes în afacerile internaţionale a impus participanţilor cunoaşterea temeinică a unei limbi străine. Astfel, pentru a selecta candidaţii competenţi din punct de vedere lingvistic pentru joburile scoase la concurs, companiile româneşti au apelat la audit lingvistic, eficientizând în timp real procesul de angajare.

În prezent, pentru a nu face alegeri greşite, managerii auditează lingvistic şi angajaţii pe care îi promovează în ierarhia companiei. Angajatorii se asigură că vor avea omul potrivit pentru jobul potrivit, care să vorbească limba companiei, cel mai adesea în cazul multinaţionalelor – Business English.

Citeşte și despre Audit Lingvistic Eucom.

Desigur, auditul lingvistic vizează abilităţile de bază ale candidaţilor care comunică într-o limbă străină. Evaluarea poate fi utilizată însă şi cu scopul de a stabili nevoile de studiu ale angajaţilor pentru a-i include în programe de training lingvistic adaptate profilului companiei lor şi departamentului în care profesează.

Dacă, de obicei, auditul lingvistic este solicitat de angajatori pentru limbile engleză, franceză şi germană, există şi companii care testează cunoştinţele candidaţilor la limbile maghiară, olandeză, finlandeză sau chineză. Băncile au fost primele care au apelat la audit lingvistic, dar semnale de creştere a cererii vin şi din alte sectoare economice precum pharma, automotive, oil & gas, electric şi retail.

În ce constă evaluarea abilităţilor de limbă străină ale candidaţilor?

După ce a participat la un interviu cu responsabilul de resurse umane din companie, candidatul este contactat de echipa de asesori pentru a programa o testare orală – telefonică sau face-to-face, la sediul companiei. De asemenea, este informat cu privire la testarea scrisă ce are loc pe platforma specializată. Discuţia este ghidată, relaxată, nivelul de complexitate creşte gradual şi acoperă subiecte personale, dar şi profesionale precum: petrecerea timpului liber, descrierea familiei, planurile pentru viitor şi experienţele trecutului, descrierea unei reclame, propunerea unor strategii de marketing etc. Evaluarea scrisă cuprinde o grilă de 60 de întrebări şi acoperă şase niveluri de încadrare, astfel că, la final, performanţele lingvistice sunt încadrate conform Cadrului European de Referinţă al Limbilor Străine. După aceea, angajatorul primeşte un raport al competenţelor lingvistice ale candidatului, descriind gradul de fluenţă şi spontaneitate în comunicare, abilitatea de a oferi detalii ori de a diversifica pe aceeaşi temă, complexitatea limbajului, dar şi intruziunile limbii române, pauzele în conversaţie, corectitudinea structurilor gramaticale ş.a.

Pe lângă raport, poate fi eliberat, de asemenea, un certificat de competenţe lingvistice care este o confirmare a cunoştinţelor necesare dobândirii unui post sau promovării în ierarhia companiei.

Aşadar, cât de bine comunică echipa ta într-o limbă străină? Poţi afla prin audit lingvistic personalizat!

Data articol: 26 aprilie 2016