Log in CANDO
Află ce tip de curs li se potrivește colegilor tăi și cât costă această investiție. Află acum

Cultura de business în Anglia. Care sunt cele mai importante reguli pe care trebuie să le știi

Eucom » Blog » Cultura de business în Anglia. Care sunt cele mai importante reguli pe care trebuie să le știi
Cultura de business în Anglia. Care sunt cele mai importante reguli pe care trebuie să le știi - eucom.ro

Obiceiurile și valorile stau la baza oricărei culturi. Ele reflectă modul în care oamenii gândesc și se comportă. Cunoașterea lor poate fi, așadar, de o importanță semnificativă pentru a comunica eficient cu omologii tăi.

Cât de importantă este punctualitatea în Marea Britanie? Cum apreciază un cadou omologul tău? Deși aparent lipsit de importanță și de multe ori neglijat în timpul fazei de pregătire, înțelegerea unor astfel de probleme se poate dovedi a fi de neprețuit atunci când desfășori afaceri în Marea Britanie.

Introducere în afaceri: crearea unei prime impresii bune

Marea Britanie este formată din patru entități distincte, Anglia, Scoția, Țara Galilor și Irlanda de Nord și fiecare dintre acestea este mândră de moștenirea sa culturală. Prin urmare, ar trebui să fii foarte atent să nu te referi la partenerii de afaceri britanici ca „englezi”, cu excepția cazului în care ești ferm convins că provin din Anglia. În caz contrar, riști să jignești și să începi relația de afaceri pe picior greșit.

Când întâlnești pe cineva pentru prima dată, ar trebui să îi strângi mâna ferm și să menții contactul vizual. În cultura de afaceri britanică, niciun ritual formal nu include schimbul de cărți de vizită. Poți pur și simplu să accepți cardul și să îl pui deoparte după ce l-ai privit pe scurt.

Titlurile academice nu sunt utilizate în general în cultura de afaceri britanică, cu excepția medicilor; dacă îl folosești pe al tău, poate fi interpretat ca un semn de aroganță.

Dress to impress

Ceea ce poartă britanicii diferă în funcție de industrie  și loc, însă majoritatea se îmbracă destul de conservator. Nu vei da niciodată greș cu un costum de culoare închisă în cazul bărbaților și un costum sau o rochie clasică dacă ești femeie. Dacă descoperi că te-ai îmbrăcat prea formal pentru un anumit context, acest lucru va fi considerat un semn de respect și vei fi apreciat de cei din jur.

S-ar putea să descoperi că oamenii sunt îmbrăcați „smart casual”. Acest lucru implică, în general, combinarea pieselor vestimentare business cu cele casual – cum ar fi o cămașă formală purtată cu blugi.

Evitarea declarațiilor directe

Frazele de politețe sunt folosite în mod constant pentru a evita jignirea celeilalte părți. Este considerat extrem de nepoliticos să nu fi de acord direct și răspicat cu cineva. Dacă ești prea direct, riști să fii perceput ca arogant și agresiv, ceea ce poate împiedica dezvoltarea unei relații de afaceri bune.

Celebrul umor britanic

Umorul este, de asemenea, un instrument important în cultura de afaceri britanică. Este adesea folosit pentru a destinde atmosfera. Britanicilor le place, în special, umorul sec și ingenios, precum și autoironia. Este important să poți râde de propria persoană. Cu toate acestea, ar trebui să fii conștient de faptul că utilizarea umorului într-un cadru de afaceri nu înseamnă că situația nu este luată în serios.

Britanicii sunt foarte rezervați și manifestă rareori emoții puternice în timp ce fac afaceri. Ei folosesc vorbirea indirectă, umorul și subestimarea pentru a menține situațiile de afaceri calme. Prin urmare, poate fi uneori o provocare să înțelegi cum sunt percepute lucrurile, oamenii și situațiile de către partenerii tăi de afaceri britanici. Păstrează-ți tonul vocii scăzut atunci când vorbești și evită  să gesticulezi prea mult.

Punctualitate

În general, britanicii sunt punctuali. Dacă ați stabilit o întâlnire pentru ora 14.00, sunt șanse ca omologii tăi să ajungă la timp sau chiar înainte. Ei consideră foarte nepoliticos să ajungi cu întârziere la o întâlnire de afaceri. Dacă întârzierea ta este inevitabilă, de obicei este suficient să te scuzi. Dacă, totuși, ai mai mult de câteva minute întârziere, ar trebui să anunți înainte să îți ceri scuze și să indici în cât timp vei ajunge; în cazul unei întârzieri mai mari care ar compromite valoarea participării la ședință, ar trebui să amâni reuniunea la o altă oră și / sau zi. Cu cât oamenii sunt mai ocupați, cu atât este mai mare probabilitatea ca aceștia să fie nevoiți să plece pentru un alt eveniment, așa că respectarea timpului este foarte importantă.

Participarea la evenimente sociale este ușor diferită, iar oaspeții pot fi așteptați să ajungă la aproximativ cincisprezece minute după ora specificată, dar acest lucru depinde de natura evenimentului și de numărul de participanți.

Cadourile

Cadoul nu este o parte obișnuită în cultura de business britanică, deși reciprocitatea este o bună practică atunci când se primesc cadouri. Unele organizații sunt încurajate să nu accepte nicio formă de cadou, iar altele sunt împiedicate să facă acest lucru din motive legale. Cu toate acestea, acolo unde este permis un cadou, este important să te asiguri că nu este suficient de scump pentru a fi considerat o mită sau atât de ieftin încât să fie considerat o insultă.

Există o gamă largă de cadouri potrivite pentru a alege: felicitări, pixuri, cărți, jurnale, alcool, flori, suveniruri din țara vizitatorilor sau invitații la un eveniment cultural etc.

De obicei, încheierea cu succes a negocierilor prezintă o oportunitate ideală pentru a oferi cadouri. Aici sensul este o recunoaștere a ocaziei. În mod ideal, astfel de cadouri vor fi din aur, argint sau porțelan.

Data articol: 29 octombrie 2019