Ce avantaje are o companie care lucreaza cu un centru lingvistic
Din ce în ce mai multe companii își extind activitatea la nivel internațional, motiv pentru care recrutorii se orientează spre un training lingvistic corporate dedicat angajaților lor.
Capacitatea de a comunica eficient într-o limbă străină este foarte apreciată, așa cum demonstrează un sondaj efectuat de Association of Graduate Recruiters, în care 64% dintre angajatori au declarat că își doresc ca angajații lor să aibă capacități mai bune de relaționare cu clienții și partenerii de business străini.
O echipă care învață una sau mai multe limbi străine, va ajunge să cunoască implicit și obiceiurile, politica și practicile de business ale unei noi culturi, ceea ce va aduce numai beneficii unei organizații cu viziune pe termen lung și orientată către rezultate.
Principalele avantaje ale companiilor care lucrează cu un centru lingvistic
Avantajul competitiv
Un training lingvistic aduce un avantaj competitiv semnificativ. Prin relaționarea cu interlocutori care vorbesc „pe limba lor”, satisfacția clienților și a partenerilor de afaceri internaționali va crește exponențial. Angajaților care stăpânesc o limbă străină le este mult mai ușor să relaționeze cu clienții și să stabilească parteneriate de lungă durată precum și să încheie tranzacții de succes. Cunoașterea unei limbi străine în rândul angajaților poate aduce noi oportunități de business, poate genera o creștere a vânzărilor și, implicit, o rată de retenție a clienților sporită.
Avantajul eficienței în multitasking
Pe parcursul procesului de asimilare a uneia sau mai multor limbi străine, o persoană ajunge să își dezvolte semnificativ diverse părți ale creierului iar drept rezultat, multe persoane biligve excelează și la multitasking. Potrivit unei cercetări realizate în SUA, persoanelor care vorbesc limbi străine, le este mult mai ușor să jongleze cu sarcini diverse și să prioritizeze planul de lucru.
Avantajul parteneriatelor internaționale
Un angajat bilingv va aduce companiei clienți și/sau parteneriate internaționale. O persoană care vorbește una sau mai multe limbi străine înțelege complexitatea comunicării între două culturi distincte. Când vine vorba de negocieri sau discuții cu potențiali clienți, de promovare sau strategia de intrare pe o nouă piață, echipa care a urmat un training lingvistic va ști cum să comunice cu un nou public țintă, dintr-o țară străină.
Avantajul stimulării încrederii în forțele proprii
Persoanele care stăpânesc una sau mai multe limbi străine, au mai multă încredere în forțele proprii, conform unui studiu realizat de Universitatea din Luxembourg. Acest lucru se va reflecta și în raport cu restul echipei, în sarcinile de zi cu zi, sau în ceea ce privește relaționarea cu clienții internaționali. Odată eliminată bariera lingvistică, datorită faptului că angajații tăi se simt stăpâni pe ei în negocierile cu clienții străni, beneficiile pentru business-ul tău nu vor întârzia să apară.
Avantajul ușurării procesului de luare a deciziilor
Atunci când înveți o limbă străină, începi și să gândești în acea limbă. Un studiu al unei Universități din Buenos Aires a demonstrat că persoanele care vorbesc și o altă limbă decât cea maternă, sunt mai puțin predispuse să aibă îndoieli cu privire la deciziile pe care le iau, fiind mai încrezătoare în modul lor de a gândi.
Avantajul loializării angajaților
Românii sunt pe locul al doilea în Europa, după croați, la dorința de a învăța o nouă limbă străină, potrivit unui raport Eurobarometru efectuat în cele 28 de state membre. Trainingurilelingvistice le vor oferi angajaților plusvaloare personală. Aceștia se vor simți apreciați și vor fi motivați de faptul că se pot dezvolta împreună cu organizația din care fac parte, iar fluctuația de personal va scădea considerabil.