Articol – interviu, Silviu Dragomir, Managing Partner Eucom Silviu Dragomir este Managing Partner Eucom. De 15 ani reconstruiește principiile de predare a unei limbi străine adulților. I-am adresat câteva întrebări pentru a vedea care este esența unui spirit creativ. 1. Silviu, ce se află dincolo de imaginea managerului Eucom? Ce te pasionează şi ce […]
După ce am vorbit despre cursul de limbi străine ideal, ne-am decis să îmbrăcăm în cuvinte şi metafora trainerului de limbi străine ideal. Am scris despre motivaţia cursanţilor, preferinţele lor dar şi impresiile pe care le-au avut, trăsăturile esenţiale ale unui trainer de limbi străine, dorinţa de a continua în acest domeniu şi aportul pe […]
Nu se compară nimic cu momentul în care nu ai nicio limită în a înţelege ce a spus ori ce a scris un coleg din colţul celălalt al planetei! Pentru că ştim acest lucru, am adunat câteva sfaturi de la colegii noştri, traineri cu experienţă şi care înlătură toate barierele impuse de vocabularul limitat. Care […]
Cursul ideal, trainerul ideal sau cursantul ideal? Iată o ecuație cu trei necunoscute sau, poate, trei variabile. Credem că toate sunt importante în egală măsură, însă, pentru moment, ne oprim asupra a ceea ce alcătuiește un curs de limbi străine ideal. Mai întâi, pentru ca un curs de limbi străine să se apropie de perfecțiune […]
Cursanţii adulți ideali sunt mereu activi, preocupaţi să înveţe, interesaţi de toate subiectele propuse şi conştiincioşi cu sarcinile de lucru date. Dar se întâmplă, uneori, ca participanţii la cursuri corporate să nu se implice în activităţi, să le lipsească motivaţia personală, ori să nu aibă o perspectivă a folosirii limbii străine în viitorul îndepărtat. Aşadar, […]
Finalul de an ne este întotdeauna prilej pentru a ne revedea si a marca împreună momente de echipă, unice, de neuitat. Așa că am dat startul întâlnirilor de Crăciun în București și am continuat în țară, adunând bucurii și povești, amintiri frumoase, planuri noi. Despre cum au petrecut un Crăciun în echipă ne-au scris câteva cuvinte colegii […]
De la a cunoaște o limbă străină la a o utiliza se iterează adesea o călătorie provocatoare și deopotrivă plină de satisfacție. Este însuflețită de către traineri, dar cere cursanților susținere: cei care își păstrează motivația vor și reuși! Astăzi este important să te faci înțeles vorbind limba celor pentru care lucrezi, finețea mesajului fiind dată de cât de […]
Cum putem găsi oameni inovatori pentru companie? Şi cum putem deveni noi înşine mai creativi? Dar în ce constă, mai exact, abilitatea de a inova şi cum se întâmplă ca unii oameni să vină cu idei valoroase? Inovaţia este secretul succesului în afaceri, aşa că acestea sunt câteva dintre întrebările care pun pe gânduri bordul […]
Succesul unei prezentări nu ţine doar de cunoaşterea limbii în care a fost formulată. Pe lângă abilitatea de a folosi limba străină la valenţe maxime, este necesar să trasezi conturul ideilor de transmis, să ai un stil de prezentare autentic şi să menţii interesul audienţei. Ce strategii aplici pentru a livra o prezentare de înaltă […]
Ce a însemnat Conferința EALTA „Assessment of What…?” pentru colegele noastre din departamentul de audit lingvistic? O sumedenie de direcții de cercetare și dezvoltare a practicilor de evaluare lingvistică, dar și câteva concluzii personale ori bune practici în testarea candidaților. 3 bune practici în evaluarea lingvistică Eucom: Cunoașterea în detaliu a Cadrului Comun de Referință European; Dificultatea […]
Specialiştii trebuie să fie capabili să comunice într-o limbă străină încă de când se formează în facultăţile de administraţie şi afaceri, informatică, inginerie sau construcţii. De aceea, numărul secţiilor din facultăţile de profil real unde majoritatea cursurilor sunt susţinute într-o limbă străină a crescut considerabil în ultimii ani. Cu scopul de a se alinia acestor […]
Cursantul şi profesorul sunt, în mod inerent, într-un raport de inegalitate în cadrul şedinţei de curs : cel dintâi îşi doreşte să asimilieze cunoştinţe pe care celălalt le deţine deja, în calitatea sa de specialist. Deşi, probabil, percepută ca fiind potrivită, aceasta ierarhie este, de cele mai multe ori, în detrimentul învăţării. De ce? Pentru că […]