Cum se dezvoltă abilitățile la un training lingvistic corporate
Odată cu extinderea pieţei muncii, parteneriatele, proiectele internaţionale şi echipele din organizaţiile multinaţionale au ridicat noi provocări în domeniul comunicării şi implicit al limbilor străine. Companiile nu mai solicită cursuri obişnuite, ci programe de training complexe, menite să aducă angajatul cât mai aproape de interlocutor.
Abordarea unui curs de limbi străine pentru profesionişti trebuie să fie una personalizată, în funcţie de sectorul în care aceştia îşi desfăşoară activităţile zilnice şi anume: automotive, industrie energetică, farma, telecom şi IT, petrol şi gaze, comerţ, medicină, turism, diplomaţie ori servicii publice.
Încă de la început, cursurile au ca obiectiv dezvoltarea celor patru abilităţi lingvistice, scriere, citire, ascultare şi vorbire într-o limbă străină. Trainerul identifică, depinzând de profilul companiei din care fac parte cursanţii, diversele situaţii conversaţionale întâlnite ; apoi, prin studii de caz şi articole, prin jocuri de rol şi prezentări video relevante, le facilitează drumul spre comunicare eficientă.
Citește despre Metodologia Eucom, descriere a metodelor noastre de predare la adulți.
Dincolo de aceste abilităţi de bază însă, participanţii achiziţionează instrumente lingvistice care îi asistă în îndeplinirea sarcinilor specifice departamentului în care profesează: contabilitate ori domeniu financiar, relaţii cu clienţii sau resurse umane, marketing şi publicitate, juridic ori vânzări şi achiziţii. De pildă, sunt îndrumaţi în pregătirea unei prezentări în limba engleză a strategiei de marketing, sunt capabili să demareze şi să încheie o colaborare cu parteneri germani, pot depăşi provocările unei conversaţii prin telefon cu un client nou. În mod concret, la finalul cursului, participanţii deprind abilităţi precum:
– Concep, într-o limbă străină, rapoarte, documente financiare, prezentări;
– Relaţionează direct, prin telefon sau în scris, pe diferite niveluri de formalitate;
– Negociază şi încheie contracte de muncă sau comerciale;
– Oferă consultanţă cu privire la drepturi şi îndatoriri, analizează condiţii de fuziune a unor companii;
– Comunică, în limba ţinta, strategii în campanii de publicitate şi redactează comunicate de presă;
– Socializează în contexte formale dar şi semiformale în mediul business;
– Redactează oferte, preiau comenzi şi realizează planuri de vânzare.
Datorită interacţiunilor din ce în ce mai dese cu parteneri, colegi, furnizori sau clienţi care vorbesc diverse limbi străine, companiile s-au orientat înspre training lingvistic corporate dedicat angajaţilor lor. Astfel, le asigură profesioniştilor un nou instrument în comunicarea de succes în afaceri internaţionale: cunoaşterea unor limbi străine.