Participarea activă a cursanţilor adulţi, o provocare?
Cursanţii adulți ideali sunt mereu activi, preocupaţi să înveţe, interesaţi de toate subiectele propuse şi conştiincioşi cu sarcinile de lucru date. Dar se întâmplă, uneori, ca participanţii la cursuri corporate să nu se implice în activităţi, să le lipsească motivaţia personală, ori să nu aibă o perspectivă a folosirii limbii străine în viitorul îndepărtat.
Aşadar, cum descoperă un trainer de limbi străine pârghiile prin care să antreneze fiecare participant la curs, cum le demonstrează tuturor că au obiective importante de atins, că beneficiile sunt nenumărate, că scopul este progresul şi că progresul în cunoaştere le este urmărit?
Ce strategii aplică trainerul Eucom pentru a-şi asigura succesul cursului?
Pentru început, angajaţii din companii au nevoie să înţeleagă oportunităţile cursului de limbă străină, impactul pe care noile cunoştinţe îl vor aduce în activitatea de zi cu zi la locul de muncă; pentru aceasta, trebuie să traseze, împreună cu trainerul, obiectivele comune şi să se raporteze permanent la ele.
Apoi, trainerul Eucom este el însuşi pasionat de predarea unei limbi străine la adulţi, interesat de subiecte şi implicat în activităţi. Transmite entuziasmul propriu cursanţilor şi îi angrenează în proiectele pe care le au împreună. Este în permanenţă deschis spre comunicare şi răspunde întrebărilor şi nevoilor pe care le au cursanţii.
Creează o atmosferă plăcută la cursul de limbă străină, iniţiază discuţii pe subiecte de interes pentru toţi participanţii, îi antrenează în dezbateri; susţine colaborarea între cursanţi la activităţi variate, dar acceptă şi competiţia ca modalitate de a trezi cursanţilor dorinţa de a participa.
În final, trainerul Eucom concepe experienţe de învăţare plăcute, memorabile, care stimulează intelectual şi emoţional cursanţii, creându-le acestora dorinţa de a reveni la cursurile oferite de companie şi de a studia necontenit. Însă credem cu tărie că adulţii acumulează eficient cunoştinţe de limbă străină atunci când sunt şi ei actori principali în propriul proces de învăţare, de aceea îi îndemnăm la implicare!