Cele mai memorabile cuvinte și expresii ale anului
Limbajul care a fost în trend în 2021 spune povestea celor mai importante momente și fenomene ale anului. Dacă 2020 a fost „fără precedent”, atunci anul acesta a fost un follow-up ca un rollercoaster.. Cu toate suișurile și coborâșurile perioadei acestea, oamenii au îmbrățișat totuși creativitatea, conexiunea și lejeritatea în moduri noi, poate neașteptate. Iată câteva expresii care au surprins starea lumii și starea de spirit culturală din anul acesta.
Vaxxed (vaccinat)
Oxford Languages a numit „vax” cuvântul anului și nu este greu de înțeles de ce. Pe măsură ce multe țări din întreaga lume au început să lanseze vaccinuri împotriva COVID-19, cuvândul, „vaxxed”, a câștigat un loc ca unul dintre cele mai memorabile cuvinte ale anului 2021. Cuvântul descrie o persoană care a fost inoculată cu un vaccin împotriva coronavirusului. Companiile au început să solicite persoanelor complet vaccinate să prezinte dovada vaccinării, în timp ce sentimentele anti-vaxxer se răspândesc. Pe măsură ce anul se termină, unele țări au lansat rapelurile la vaccin, făcând din acesta un termen de tendință pentru sfârșitul anului 2021.
Exemplu: „Lansarea boosterului este în curs de desfășurare pentru persoanele vaxxate.”
Variantă
Cuvântul „variantă” a fost popularizat de varianta COVID-19, foarte contagioasă și cu răspândire rapidă, „Delta”. A fost identificat pentru prima dată în India în decembrie 2020 și a cauzat un val imens de cazuri în toată lumea.
Varianta Delta a cauzat reintroducerea regulilor stricte de distanțare socială care au început să prolifereze în unele zone, ceea ce a dus la meme-ul „Planurile mele de toamnă/Delta”, o interpretare sardonică a schimbarii norocului experimentata de cei care au contractat nouă variantă.
Exemplu: „Varianta Delta este mai contagioasă decât versiunile anterioare ale virusului.”
Languishing (a „lâncezi”)
După aproape doi ani de oboseală cauzată de pandemie, în 2021 a ieșit la suprafață un cuvânt esențial pentru a descrie un sentiment pe care îl trăiau mulți oameni de pe tot globul: „languishing”. Descriind o stare de dispoziție apatică, nefiind neapărat ceva rău; ci o lipsă de concentrare și neliniște care nu poate fi explicată.
Deși termenul a fost atribuit pentru prima dată unei stări de sănătate mintală de către sociologul Corey Keyes cu ani înainte de pandemie, The New York Times a subliniat cât de mult a descris starea generală a anului.
Hybrid work („muncă hibridă”)
O altă temă majoră a anului 2021, cauzată depandemie, a fost „viitorul locurilor de muncă”. Întrucât ratele de vaccinare au dus la slăbirea restricțiilor regiunilor privind adunările în persoană, multe organizații s-au gândit la revenirea la colaborarea în persoană. Cântărind măsurile de siguranță și flexibilitatea angajaților, multe companii au început să implementeze modele alternative, de „muncă hibridă”, în care o parte din timpul angajaților este petrecut de la distanță, în timp ce restul timpului lor este la fața locului, la un birou. Eucom adoptă, de asemenea, un model hibrid de muncă la distanță, cu focus pe tehnologizare & automatizare.
Exemplu: „Mediul de lucru hibrid al companiei Eucom oferă o anumită interacțiune cu colegii, dar mă scutește de a fi nevoit să mai fac naveta zilnică.”
The Great Resignation
O altă schimbare la locul de muncă care a avut efectul bulgărelui de zăpadă în 2021 a fost „Marea Demisie”. Termenul descrie cea mai mare rată de demisie a angajaților din istorie, milioane de lucrători părăsindu-și locul de muncă în acest an.
În timp ce mulți oameni își cântâresc următoarele posibilități ale vieții profesionale, multe companii în schimb angajează, unele oferind stimulente competitive pentru a atrage noi talente – află aici ce roluri avem disponibile în cadrul companiei noastre :).
NFT (token nefungibil)
Una dintre cele mai populare tendințe digitale ale anului, un token nefungibil (NFT) este un certificat de proprietate, creat prin tehnologia blockchain, pentru obiecte de colecție digitale nereproductibile, cum ar fi arta, muzica sau jocurile. Fiecare certificat NFT are propriul său identificator (făcându-l unic), citează drepturi de proprietate și este ușor de transferat. Tehnologia a atras multă atenție în acest an, deoarece artiștii și muzicienii au început să le vândă pentru sume uneori exorbitante. Chiar și mărcile corporative profită de popularitatea NFT-urilor: McDonald’s McRib NFT a fost dăruit în noiembrie 2021 pentru a promova cea de-a 40-a aniversare a sandvișului.
Exemplu: „Noul album al trupei va fi vândut ca NFT.”
Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe restul canalelor de social media: