Cum să înveți ușor o limbă străină cu alfabet diferit
Învățarea unei noi limbi străine reprezintă mereu o provocare. Însă învățarea unei limbi cu un alfabet diferit de al tău reprezintă o barieră suplimentară pentru începerea studiului.
Nu este o noutate pentru nimeni că limbile rare au o foarte mare căutare în ziua de azi. Mandarina, japoneza, coreana sau araba, toate sunt la mare căutare pe piața muncii, dar sunt și limbile străine cel mai greu de învățat. Aceste limbi străine sunt dificil de învățat din motive clare: lipsa vocalelor din limba arabă, de pildă, îngreunează citirea, în timp ce în cazul celorlalte trei limbi străine este nevoie de memorarea a peste o mie de semne distinctive.
Cu toate acestea, învățarea unui nou alfabet nu ar trebui să fie intimidantă dacă te folosești de următoarele trucuri:
Începe cu câteva litere
Pentru că vorbim de limbi străine cu alfabet diferit, încercarea de a studia întregul alfabet poate fi o experiență intimidantă; însă, dacă fragmentezi informația, totul va fi mai ușor de memorat.
Utilizează dispozitive mnemonice pentru a învăța formele literelor
Utilizarea dispozitivelor mnemonice pentru a învăța forma literelor este o modalitate amuzantă și ușoară de a memora chiar și cele mai dificile alfabete. Un dispozitiv mnemonic este orice tehnică sau truc folosit pentru a-ți aminti ceva. De exemplu, ROYGBIV te ajută să îți aduci aminte ce culori apar în curcubeu.
Încearcă să scrii cuvinte din limba maternă utilizând noul alfabet
Nu numai că acest lucru te va ajuta să asociezi literele pe care le înveți cu sunetele pe care le fac dar, de asemenea, te va face să te simți ca un spion care pregătește un mesaj secret.
Ascultă melodii cu subtitrare în limba pe care o înveți
Această practică folosită îndeosebi la karaoke te va ajuta să înveți un nou alfabet rapid și eficient.
Ia-ți notițe de câte ori ai ocazia
Scrisul de mână te ajută să îți amintești mai bine. Un grup de cercetători de la Universitatea Princeton au demonstrat că studenții care își scriu notițele pe o foaie memorează mai bine informațiile decât cei care scriu pe laptopuri.
Citește în limba țintă
Încearcă să citești texte simple în limba țintă cât mai des posibil. Chiar dacă nu cunoști toate literele sau simbolurile, poți învăța în continuare cuvinte noi și poți încerca să ghicești sensul acestora.
Învață esențialul folosind principiul 80/20
În 1906, economistul italian Vilfredo Pareto a creat o formulă matematică pentru a descrie inegalitatea distribuției bogăției din țara sa, observând că 20% din populație dețineau 80% din bogăția totală. Deși destul de vechi, dar la modă în zilele noastre, principiul susține că 80% din efecte provin din 20% din cauze. Atunci când te apuci să scrii un email, de exemplu, 20% din timpul pe care îl petreci scriindu-l produce 80% din e-mail.
La fel se întâmplă și când înveți o limbă străină. Trebuie să înveți cele mai importante lucruri pentru ca acestea să fie reținute. S-a dovedit că un procent de 50% din majoritatea conversațiilor se învârte în jurul a 100 de cuvinte și că un procent de 80% folosește 3000 de cuvinte. Asta înseamnă că, dacă știi 3000 de cuvinte dintr-o limbă străină, poți înțelege aproape 80% din conversațiile pe care le porți.
Atât învățatul lucrurilor esențiale cât și a celor în context țin de trainingurile personalizate bazate pe nevoile fiecărui tip de business în parte, încurajând cursanții să vorbească cât mai mult în limba pe care o studiază.
Efectele pozitive ale trainingurilor de limbi străine în cadrul companiilor
În cadrul multinaționalelor, angajații care vorbesc limbi străine pot răspunde la diverse provocări ale clienților și îi pot înțelege mai bine. Faptul că întreaga comunicare se face direct și nu mai este transpusă de translatori, crește timpul de răspuns față de o anumită situație.
Totodată, angajații care învață o limbă străină ajung să cunoască obiceiurile, politica și practicile de business ale unei noi culturi, lucru care va aduce avantaje considerabile companiei pe termen scurt și lung. O limbă străină poate aduce noi oportunități de business, poate genera o creștere a vânzărilor și implicit, o rată de retenție sporită a clienților.